Papiery firmowe

Częścią spójnego systemu wizualnego firmy, zwanego identyfikacją, poza tak kluczowymi elementami, jak logo czy wizytówki, jest również papier firmowy. Niegdyś wykorzystywany w strategii marketingowych największych marek, dzisiaj powszechnie projektowany indywidualnie na potrzeby nawet najmniejszych firm. Rosnąca konkurencja i coraz silniejsze oddziaływanie reklamy sprawia, że obecnie niemal wszystko, co dotyczy duolife danej firmy, a z czym mają styczność klienci, musi tworzyć spójną, atrakcyjną całość. Dlatego też dotyczy to nie tylko samych produktów czy materiałów reklamowych, ale też form użytkowych, takich jak właśnie papier firmowy. Przy pomocy papeterii sporządza się umowy i oferty, pisze listy, wystawia rachunki i faktury. Dlatego zajęcia dla dzieci Trójmiasto też papier firmowy powinien wpisywać się w koncepcję wizualną marki i budować tożsamość firmy.
Współczesne papiery firmowe zawierają zazwyczaj logo oraz dane kontaktowe, a także charakterystyczny design nawiązujący kolorystyką i wzornictwem do całego systemu wizualnego danej marki. Mogą to być bardzo minimalistyczne lub oryginalne projekty, ważne jest jednak, by w projektowaniu papeterii zachować umiar, zarówno w ilości elementów, jak i kolorystyce. Nadrzędną rolą tych materiałów jest funkcja użytkowa – na papierze firmowym się pisze, kseruje się go, drukuje, co trzeba uwzględnić w projekcie. Warto więc zlecić zaprojektowanie papeterii profesjonalnego grafikowi.

Zobacz stronę autora: szafek gazowych cennik